Upphandlingsassistent Falun

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Upphandlingsavdelningen är en arbetsplats som kännetecknas av en god atmosfär och hög trivsel där vi utvecklas i våra arbetsroller genom omväxlande upphandlingsuppdrag, deltagande i arbetet med förbättringen av landstingets anskaffningsprocess samt avdelningens processer och arbetsmetoder. Avdelningen arbetar i upphandlingsverktyget e-Avrop. Du kommer vara placerad i Landstingshuset i centrala Falun ingå i upphandlingsavdelningen som i nuläget består av sex upphandlare och en upphandlingschef.

I rollen som upphandlingsassistent hos oss kommer du att vara ett administrativt stöd till avdelningen, vilket innebär intressanta och varierade arbetsuppgifter. Du kommer att stödja våra upphandlare genom anskaffningsprocessen, framför allt gällande anbuds- och avtalsadministration, samt diarieföring och arkivering. Du kommer även att hjälpa till med att söka referenspersoner till upphandlingar och avlasta avdelningen med andra administrativa arbetsuppgifter.

I arbetsuppgifterna ingår även en kundtjänstfunktion där du stödjer och vägleder Landstinget Dalarnas övriga verksamheter i upphandlings- och avtalsfrågor. Du kommer även att utföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar enligt gällande rutiner.

Kvalifikationer


Krav:
Gymnasieutbildning
Utbildning inom Lagen om offentlig upphandling (LOU) alternativt efter-gymnasial utbildning inom administration/ekonomi eller så har du erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Flera års erfarenhet av administrativt arbete
Datorvana, med goda kunskaper i Office-paketet
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i svenska språket

Personliga egenskaper:
Som person är du noggrann, strukturerad, prestigelös och kan lätt hålla många bollar i luften. Det är också viktigt att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Arbetet ställer krav på att du kan skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du måste ha en stark integritet. Du är handlingskraftig och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där man hjälper varandra och agerar lösningsfokuserat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


Meriterande:
Erfarenhet och kunskap av administrativt arbete inom offentlig upphandling
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift i engelska språket

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.