Medicinsk sekreterare tv Vårdcentral Ludvika-Grängesberg

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Arbetsuppgifter

Vårdcentral Ludvika-Grängesberg har cirka 60 personer anställda. Vi arbetar enligt Hälsovalsuppdrag.
Vårdcentral Ludvika är belägen på lasarettet med integrerad jourmottagning och med en sköterskemottagning i Grängesberg. Vi har ca 16 000 invånare som är listade på vårdcentralen.
Förutom läkarmottagning med specialister i allmän medicin, hyrläkare och utbildningsläkare finns här även sköterskemottagningar. Vi har specialistsköterskemottagningar inom områdena: diabetes, astma/KOL, Hypertoni, minnesmottagning. Sjukgymnaster/Fysioterapeuter, arbetsterapeut .
Mödrahälsovård, Barnhälsovård som bedrivs på familjecentralen Villgott.
Gemensamt för primärvårdsområdet Västerbergslagen, Samtalsmottagning för vuxna och Samtalsmottagning för barn och unga. Risk och missbruksmottagningen LOVIS.

Vi behöver nu en ny medicinsk sekreterare då en av våra medarbetare kommer att gå i pension.

I dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare ingår journalskrivning i programmet Take Care för vårdcentralen och jourmottagningen, It- arbete, posthantering, scanning och vissa övriga administrativa arbetsuppgifter.
Arbetstid måndag-fredag, dagtid.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har någon av följande utbildningar:
Medicinska sekreterarprogrammet 120 p
Vårdadministrativa programmet 120 p
YH-utbildning 400 p
1-årig eftergymnasial vårddokumentations utbildning

Vi söker dig som har goda allmänna IT kunskaper, samt goda kunskaper i det svenska språket och behärskar journalskrivning väl. Meriterande är erfarenhet av journalsystemet Take Care.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att arbeta självständigt såväl som i team, flexibilitet, serviceinriktad, god samarbets-initiativ och organisationsförmåga. Intresse av utvecklingsfrågor inom kompetensområdet.

Övrigt

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.